≡ Menu

Penthouse-ul & cotețul: strategia de coabitare și strategia de campanie

România este pe cale să devină cea mai curată țară din lume: toată lumea mătură pe jos cu toată lumea. De la unii aflăm că “Ponta a măturat pe jos cu Băsescu”. De la ceilalți aflăm că “Băsescu a șters dușumelele cu Ponta”.

Sunt și unii care susțin că “Gino Iorgulescu a măturat pe jos cu Mitică Dragomir”. Alții ne informează că DIICOT a și început “să șteargă dușumelele cu Gino Iorgulescu”.

Aflăm că Dorin Lazăr Maior și soția sa “au spălat putina” luând ca azimut Emiratele Arabe și că  europarlamentarul Corneliu Vadim Tudor “i-a curățat” pe unii de vreo 500,000 de €, și asta numai în anul 2012. Dacă martirul va lua ca azimut Penitenciarul Rahova, nu va putea să se prezinte la poarta pensiunii înfășurat patriotic în steagul lui Avram Iancu fiindcă, spun gurile rele, l-ar cam fi vândut și pe acesta unor iredentiști din hrăpărețul Occident.

Dacă în prag de iarnă “curățatul” este atât de energic, nu e greu de presupus ce spectacol ne va oferi ”curățenia de primăvară”. Potrivit unor voci înalt-angajate ale analizei politice, sfârșitul toamnei/începutul iernii lui 2014 va produce o ”defenestrare” istorică, declanșând o scădere dramatică a prețurilor la termopane.

Poate că așa vor arăta lucrurile în 2014, dar în 2013, ”Anul deratizărilor”, egalitatea șanselor încă se păstrează:

Antena 3 continuă să măture pe jos cu Traian și Ioana Băsescu pentru un credit bancar suspect de substanțial – 1,027.000 €. Alții șterg dușumelele cu vuvuzelele dlui Voiculescu precizând că nu e vorba de 1,027.000 €, ci de 1,027.000 RON, adică doar de 230.000 €.

Sau, dacă guvernul Ponta a adus leul la paritate cu €, de unde atâta tupeau la domna Udrea să țipe “Jos Guvernul!”? De ce nu a reușit Guvernul Boc, din care a făcut parte și dna Udrea, să facă leul să se bată pe burtă cu €?

Dl Dan Tăpălagă, care nu poate fi acuzat de antibăsism, scrie aici un text foarte bun despre cât de simplu și rapid ar putea președintele Traian Băsescu să primenească aerul cam încărcat din jurul renumelui său de apărător al statului de drept și de dușman de moarte al sistemului ticăloșit, și câțiva ”susținători habotnici” ai dlui Băsescu se și pregătesc să măture pe jos cu dl Tăpălagă.

Domnișoara Ioana Băsescu se dovedește receptivă la recomandări de bun-simț și face (aflați de aici) exact ce trebuia să facă de la bun început.

Dl Dan Voiculescu i-a transmis, în repetate rânduri, președintelui Băsescu să fie bărbat și să nu șteargă dușumelele cu fiica sa, Camelia Voiculescu, care nu e implicată în nimic, ci doar cu el, cu Dan Voiculescu, care usturoi n-a mâncat, de funia lui Mihai Neamțu nu-i pasă.

Acum, președintele Băsescu, îi cere ”turnătorului dovedit, Dan F. (cumva ”Felix”? întrebarea mea, DT) Voiculescu” și “plagiatorului mic” Victor Ponta (parcă departamentul românesc al revistei “Nature” spunea că dl Ponta e un mare plagiator, nu? Întrebarea mea, DT) să fie bărbați și să se lupte pe dușumele curate cu el, nu să șteargă dușumelele murdare cu fiica Ioana Băsescu, care “nu este angajată politic”.

E murdărie curată să lovești în copiii adversarului, dar nici afirmația de neimplicare/neangajare a copiilor nu este întotdeuna curată ca lacrima de părinte.

Interceptările convorbirilor telefonice dintre domnișoara Camelia Voiculescu și neproprietarul intact al trustului condus de fiica sa, dl Dan Voiculescu, dovedesc că, Domnișoara ”Îhî” (recitiți stenogramele, vă rog) este, totuși, foarte implicată, inclusiv în răzbloaiele purtate  de ”Tati” (mai recitiți o dată stenogramele).

Mărturisile făcute ieri de tatăl Traian Băsescu le contrazic flagrant pe cele făcute azi de același tată: potrivit mai vechiului Traian Băsescu, Mișcarea Populară a fost înregistrată la OSIM nu de fiica angajată politic, euro-para-parlamentară Elena Băsescu, ci de fiica “neangajată politic”, notarul Ioana Băsescu.

Colac peste pupăză, ia cuvântul și dl Sebastian Lăzăroiu, care mărturisește, cu inocența unei Albe ca Zăpada, că obiectivul Mișcării Populare este de a-l muta, în 2014, la Palatul Victoria pe actualul chiriaș al Palatului Cotroceni. Cum ar veni, o rocadă putinist-medvedeviană.

Numai că premierul Victor Viorel Medvedev nu dorește două lucruri. Primul – să se mute la Palatul Cotroceni, fiindcă se simte foarte bine la Palatul Victoria. Al doilea – să facă schimb de chirie cu dl Traian Putin, căci preferă un schimb mai avantajos, în jur de 2020, cu dl Crin Lukașenko.

 

Desen & Copyright 2013 – ION BARBU

 

Dacă partea cea mai tristă în aceste ștergeri de dușumele realizate prin deontologia unor cârpe de presă este amestecarea copiiilor în ciorbele otrăvite ale părinților, consolarea ar fi că nu doar în România se întâmplă asemenea lucruri.

În timpul unei aprige campanii electorale susținute de dna Hillary Clinton, fiica Chelsea a fost luată în tărbacă de partea adversă. Îndurerată, mama Hillary a cerut adversarilor politici să se lupte cu ea, nu cu fiica Chelsea, care nu candida la nimic. Numai că mama Hillary se făcea că uită că fiica Chelsea era una dintre rotițele cele mai active și mai vocale ale staff-ului de campanie electorală.

Or, adversarii candidatei Hillary Clinton nu puteau trece tocmai peste un asemenea amănunt.

O posibilă morală  ar fi că părinții care nu doresc să-și vadă copiii folosiți de adversari în procesul spălării dușumelelor politice e bine să nu-și încurajeze pruncuții să îmbrățișeze cariere de detergenți. Nu de alta, dar ciorba politică a părinților are, mai întotdeauna, gust de mocirlă. Fiindcă asta și este – mocirlă.

Politicianul român pendulează între ”strategia de campanie” — Decât să plângă mama, mai bine să plângă mă-ta — și ”strategia de coabitare” –  Decât să plângă fiică-mea, mai bine să plângă fiică-ta.

Despre penthouse-ul pe care tocmai “și l-a tras”, politicianul român crede că e tot un coteț, dar unul la ultimul etaj, cu vedere panoramică. Și se comportă ca atare.

“La beci”, politicianul român se mută extrem de rar. Și o face doar când îl îmbrâncește acolo alt politician român. De aceea, și în penthouse, și la beci se cântă același Vin ai noștri, pleacă-ai noștri.

P.S. Vă rog să nu mă întrebați “Ce este mai bine să ai? Un copil care îți face cadou un partid politic și 291 de hectare de pământ pe care să cultivi adeziuni și cotizații neangajate politic sau un copil care îți dăruiește un snop de “Îhî!” și te cară prin tribunale?” Nu răspund la provocări “arondate politic”. Sau, dacă mă apuc să o fac, mi-e teamă să nu răspund ca la Radio Erevan.

 

  • Excelent articol!
    Permiteti-mi totusi, va rog, o mica subliniere: tunurile mediatice ale familiei Voiculescu au tras intotdeauna in presedinte cu munitia oferita chiar de presedinte si de familia acestuia (frate, fiice). Si cum canonada a inceput pe la finele lui 2006 si nu da nici in ziua azi semne de slabiciune, inseamna ca munitia a fost furnizata, si ea, tot la foc continuu. Nu-i vorba, nici furnizorul n-a fost mai crutator cu artileristii, ba dimpotriva, a fost primul la suflat in goarna bataliei, fiindca, pe de alta parte, si artileristii au furnizat la greu materiale de razboi. Pe vremuri se zicea ca “fiecare pasere pre limba ei piere”, dar acum, cu nesfarsitele resetari ale jocului politic global, nimic nu mai e sigur. Ramane totusi o certitudine: oricate nefacute ai face de unul singur, it always takes two to tango.

    rel="nofollow">

  • Galbenul de Odobesti

    @Dorin Tudoran
    Cuuum? Tribunicul Vadim calca pe urmele lui Adrian Severin, vine din urma cu viteza de croaziera si poate il si depaseste? ”Aiasta nu se poate, Maiestate!” ”Ba uite ca se poate, mai nepoate!”

  • @ No Name/DP

    Va raspund cu un clasic. Iata-l:

    Betty Carter & Ray Charles

    rel="nofollow">

  • Andrii Ponta von Calarashi

    @ Dorin Tudoran

    Zau va pretuiesc mult, dar mult de tot, insa prea sunteti basist, chiar asa subtil cum va doriti. Am fugit la articolul basistului notoriu Tapalaga. N-ar fi rau sa mai treceti pe acolo si Dvs. ca sa gasiti ce am gasit si eu si inca multe altele. Domnule Tudoran, afacerea asta si mai multe ale Basestilor imprastie duhoare d-aia care pute rau. Te face taticu notar pe viata, adica nu te poate schimba nimeni, nici un useleu, si nu conteaza ca abia ai terminat scoala cu nota 5 si se “canalizeaza” toate intocmirile de acte banoase la cabinetul tau din complexul de lux de la Pipera si tu faci o jumatate de milion de euro pe an cu care iei ce credite vrea muschii familiei si ii cumperi lu taticu miscari, partide, teren agricol. De ce nu ii cumpara si flota ca pe aia a Romaniei a pierdut-o la zaruri. Chiar a dat orbul gainilor si peste matale Domunule Tudoran. Ia d’aci:

    Nu iese fum… fără foc? (Vineri, 15 noiembrie 2013, 12:44)
    geki [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M
    „Fiica lui Traian Basescu, Ioana Basescu, a câstigat în 2010-2011, în plina criza, aproape 250 de mii de euro , din afacerea ei notariala, scrie Jurnalul.ro.
    Cariera ei ca notar a început în 2007, când a obtinut putin peste 5 la examenul de titularizare. Potrivit Jurnalul.ro, cabinetul notarial a avut venituri de aproape 900.000 de lei înca din primul an.
    Un an mai târziu, Ioana Basescu îsi muta cabinetul notarial în complexul rezidential Baneasa din Bucuresti, iar veniturile îi cresc cu peste 400 de mii de lei.”
    Mai multe amănunte aici:
    http://www.ziare-pe-net.ro/stiri/ioana-basescu-a-castigat-in-2010-2011-in-plina-criza-aproape-250-000-de-euro-din-afacerea-ei-notariala2126991.html
    Sau aici:
    http://ro.stiri.yahoo.com/ioana-b%C4%83sescu-notarul-de%C5%9Ftept-face-afaceri-cu-remus-185239896.html

    Dar sigur că jurnalistul Dan Tapalagă are dreptate. Simpatizanți sau nu ai președintelui, mulți oameni de bună credință așteaptă să se facă lumină în hățișurile acestei afaceri cu… cântec.

    repartizata ca notar in Vrancea (Vineri, 15 noiembrie 2013, 22:35)
    A-rt [utilizator]
    Acum cativa ani presa scria despre notarul Ioana Basescu, care de-abia se descurcase la concursul respectiv, reusise a 32-a din 45 de persoane admise si era repartizata ca notar intr-un sat din Vrancea.
    Cativa ani mai tarziu, domnisoara notar isi permite un imprumut de un milion de euro si ne flutura prin fata ochilor venituri de zeci de mii de euro pe luna; cam mare distanta dintre repartitia intre un sat vrancean, care arata exact nivelul; profesional al domnisoarei notar, si ceea ce-si permite astazi.
    Eu nu pot intelege cum legea poate permite asa ceva, cum e posibil sa ai LEGAL asemenea venituri cand te afli la coada clasamentului unui concurs.
    II rog pe admiratorii si aparatorii domnisoarei notar sa ne explice cum se poate ca o asemenea mediocritate profesionala sa ajunga sa aiba asemenea venituri, fara sa aiba niste proptele serioase.
    Pentru cei curiosi unul din articolele care relateaza “succesurile” domnisoarei notar la concursul de notar:
    adevarul.ro/news/societate/ioana-basescu-repartizata-notar-vrancea-1_50ac24ff7c42d5a6638543e6/index.html

    Un posibil răspuns… (Vineri, 15 noiembrie 2013, 15:54)
    geki [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios
    „Sub pretextul cumpărării unui apartament, un reporter s-a întâlnit cu avocatul biroului notarial al Ioanei Băsescu. Aşa a aflat că fiica preşedintelui se ocupă de mai multe firme aflate în insolvenţă şi gestionate de compania Euro Insol.

    A urmat o întâlnire cu un broker al complexului, care i-a explicat reporterului că fiica cea mare a preşedintelui ar avea cele mai mici preţuri.
    Reporterul încearcă să afle dacă totuşi eventualii clienţi pot colabora cu un alt notar. Reprezentantul complexului îi dă de înţeles că ar fi cam complicat.

    Potrivit Sursa Zilei, complexul imobiliar este compus din şapte turnuri cu peste 750 de apartamente, dintre care s-au vândut mai mult de jumătate. Vânzările au început să meargă odată cu venirea lui Remus Borza, în noiembrie 2011, când a fost parafată şi înţelegerea exclusivă cu notariatul Ioanei Băsescu.
    “Noi am încercat să luăm legătura cu Remus Borza în vreo două rânduri şi nu am reuşit să interacţionăm cu dumnealui. Nici noi nu ne explicăm cum a ajuns tocmai la Ioana Băsescu. Cert este că firma Euroinsol, firma lui Borza, are un portofoliu impresionant. Are în jur de 120 de societăţi comerciale în diferite stadii, de faliment, de insolvenţă, de reorganizare judiciară. Noi am primit la redacţie câteva sesizări. Câteva persoane ne-au semnalat că au ajuns la complexele rezidenţiale şi au vrut să îşi cumpere un apartament şi s-au lovit de această situaţie în care li se impunea ca tranzacţia să fie efectuată şi legalizată prin notariatul Ioanei Băsescu”, a spus Andi Topală, jurnalist Sursa Zilei, în cadrul emisiunii “Realitatea la raport”.

    http://ro.stiri.yahoo.com/ioana-b%C4%83sescu-notarul-de%C5%9Ftept-face-afaceri-cu-remus-185239896.html

  • neamtu tiganu

    “Vedeti-l, vedeti-l, voi oameni din tara mea, Teba!/ Oedip ce-a stiut dezlega mult vestitele taine,/ Al tarii stapan ajunsese. La soarta-i, ravnind-o,/ Priveau toti tebanii. Azi soarta-l arunca urgie/ Cumplita …Oricui asteptati-i si ziua din urma/ A vietii. si numai cand omul trecutu-i-a pragul,/ Dar fara amaruri, atunci fericit socotiti-l
    *********************************
    Cu ce sunt mai tari urmasii lui Oedip decit urmasii lui Hagi, de au trebuit sa spele putina cu tzatziki? 3-1, trei Doamne si toate trei!?

  • @) DT

    Bun, deci radiografia continua, si continua foarte bine cu episodul parintii & copii. Spor mai departe! Il voi pune pe FB!

  • mihai rogobete

    Creşte paloarea adăugată, creşte…

  • @Andrii Ponta von Calarashi

    1. Aveti dreptate. Probabil ca motivul pentru care “sustinatori habotnici” (vorba dlui Tapalaga) ai dlui Basescu ma considera un “antibasist inversunat” este ca sunt un basist prea subtil…
    2. Nu stiu cine, cui si la ce pret i-a vandut flota dar, mai ales, nu stiu de unde -ar mai putea cumpara o flota…
    3. Nu sufar de orbul gainilor, dar nu sufar nici de o boala la fel de grava: a pretinde -ca-tiu-totul si de a spune orice despre oricine. De-abia afirmand ca le stim/vedem pe toate devenim orbi.
    4. Cum toti actorii politici se declara inamorati de statul de drept, e de asteptat ca intr-o zi statul de drept va clarifica toate cele….

  • Malone Gerad

    Multumim domnule @Dorin Tudoran . Un umor negru -spun eu -- atat de fin si bine conturat -- mai rar gasesti . Bravo .

  • Afararaevopsitgardu-inauntrue leopardu

    @ Dorin Tudoran

    Degeaba credeti dvs.ca Jack Cristoiu e o jioarsa. Uite ca a dat caracterul peste el si se intoarce cu fundul la Biserica Adorarea ui Basescu. Cum nea Jack e mereu pe faza, ceva ceva se intampla cu baselu de il lasa Cristoiu din brate. Ce parere aveti?
    http://www.cotidianul.ro/cristoiu-la-emisiunea-lui-turcescu-la-biserica-adorarea-lui-traian-basescu-eu-nu-mai-vin-e-clar-226548/

  • @ Afaraevopsitgardu-ianuntrue leopardu

    Ce parere sa am? Acolo unde se dau lupte crancene intre titani ai caracterului prefer sa strecor doar un zambet.
    Pe dl Ion Cristoiu l-am numit in chip si fel (dupa chipul si felul in care l-am simtit maninestandu-se chiar si fata de mine), dar “jioarsa” nu l-am numit.
    Asteptam cu sufletul la gura marea “revolutie morala” televizata.

  • @Andrii Ponta von Calarashi & Dorin Tudoran

    Maniheismul asta, ‘basist-antibasist”, la inceput m-a calcat pe nervi, pentru a sfarsi prin a ma amuza intr-un mod amar. Probabil ca asta e “calitatea” esentiala a asa-zisilor lidei charismatici, (gen Iliescu si Basescu): starnirea unor patimi politice fara rest. (Cine isi mai aminteste ca, in vara lui ’90, riscai s-o iei pe cocoasa daca te afisai cu un buchet de trandafiri, ori ca unii isi devastau tufele de tradafiri din propriile gradini?) Eu, una, nu prea am simtit charisma -- nici a dlui Iliescu, nici a dlui Baseascu, si nici vrajita de populismul unuia ori amandurora n-am fost, (desi, marturisesc, pe Basescu l-am votat pana in 2004 inclusiv, data de la care l-am mai stampilat doar cu NU, la referendumuri.) Sustinatorii impatimiti ai ambilor m-au exasperat (ba chiar speriat) insa mai abitir decat charismaticii insisi. Vuvuzelele celor doi au fost cele care le-au preluat, amplificat, repetat ad nauseam si dispersat in forta mesajul. Ele au intoxicat metodic spatiul public si au clivat societatea dupa niste linii de fractura aparent ideologice, insidios induse propagandistic. Pana la urma si basistii/iliescienii si antibasistii/antiiliescienii au ajuns sa fluture niste sloganuri inflationiste si niste sinistre caricaturi, tot mai suprasarjate, si cu o tot mai restransa atingerea cu ceea ce ar fi intr-adevar relevant in intamplarile din (i)realitatea imediata. (Thank you, M.B. 🙂 ) In acest armaghedon de balci, cred ca nici nu s-a mai bagat de seama ca, intre timp, dl Basescu insusi a suferit atatea avataruri incat a reusit performanta de a deveni cel mai infocat opozant al basistului care el insusi a fost. De la evolutia Domnisie sale la Anvers pana l-a lasat pe Iliescu cu buza umflata, fugind cu sigla FSN agatata de PD la anti-FSN-istul de azi, care vede FSN si in fostul partid de suflet (mai bine mai tarziu, nu?), de la exponentul stangii (care a blocat intrarea PSD in Internationala Socialista) la reprezentant autodeclarat al dreptei si proclamat ca atare, de la comunistul navigator STAS, care trafica “zgarci” si “kentane” si ii trimitea felicitari lui Ceausescu, la anticomunistul care a condamnat SOLEMN comunismul si, de aici, surprinzator, inapoi, la elogiere a lui Ceausescu, (e drept, doar pentru primele doua cincinale!), de la spaima mosierilor si-a vanzatorilor de tara, la latifundiarul si lobbyistul RMGC de azi -- mereu si mereu rasuciri de 180 de grade! “Numai bou-i consecvent” -- ne-a explicat de altfel presedintele, hahaindu-se charismatic. Asa ca nici “basistii habotnici” nu mai sunt nici cati si nici ce au fost, parand mai degraba a se juca de-a “zece negri mititei”. Vorba cuiva, nici ei nu mai stiu cati sunt!

    Ideea in care am postat acum e ca iubim blogul dlui Tudoran exact pentru aportul D-Sale la restabilirea echilibrului recii cumpene a gandirii -care, altfel, risca sa ia foc, ca in la inceputul anilor ’90.

  • Amiralul Horthycol

    @Dorin Tudoran, Andrii Ponta & Alia Itzebegovic
    Daca flota nu se mai poate cumpara de nicairea, flotile ar mai fi disponibile. Eu stiu una, de ratze, pe lacul Herastrau de linga localitatea cu acelasi nume a judetului Vrancea. O vinde ieftin gospodarul si poate fi transbordata -- pe valea Ramnei, Ramnicului, Siretului, Dunarii (in amonte), Argesului, Dambovitei -- pina la Bucuresti, port potential pe Batrinul Danubiu in viziune opreasca. Lacuri sa fie in Capitala, ca flotile, de rate sau de pescarusi, sint destule.
    PS1. IL TOMBE DE LA FLOTTE (dintr-un roman de San-A) fost-a transpus de o fatuca precara cu: ”Cade flota”! Fost-a pocita la gura ea, traductricea.
    PS2.Romania postceausina -- si nemegalomana -- avea nevoie de flote oceancice cit piciorul lemnos de injectii si baba de chistol. In locul lui Base, de-aveam o flota, nu o vindeam, le-o faceam cadou Bosniecilor de ziua lor, ca tot nu au iesire la Adriatica.

  • Erata / Am zis eu mai sus ca, la referendumurile de demitere, l-am stampilat pe dl Basescu cu NU. Corect ar fi fost sa spun ca l-am stampilat cu DA -- din moment ce, de fiecare data, mi-am dorit sa-l vad… pe mare!

  • Pingback: Baticuri, pistoale, litere roșii, convertiri, Ortodoxie și online |()

  • mihai rogobete
  • platon leo pardău

    dom’ tudorane,

    eau si eu vorba den gura celui-de-mai-de-sus, ca sa fiu d’acor’ cu el, in ce’l priveste pe magistru jak, car’vasazica c’am ramas si eu orfan de labe (unu teve), pe linga c’am ramas, se pare ca definitiff, orfan de prezidente de republica, pe motiv ca pe ce pune el mina, si are mina grea, nu mai lasa -- cine iubeste si lasa -- dumniezo sa’i dea pedeapsa -- si sa fie la fel de grea! -- pentru victoria si p’opasirea statului de dreptzi, sa ne traeasca, in vecii si vecinii veacurilor!

  • @ platon leo pardau

    dom’ platone,
    iata ce ma roaga sa-ti transmit admiratorul lu’ matale Aristotle Socrates Onassis:

    “I told you so…”

    Dracu’ stie ce vrea sa spuna amicu lu’ mata, dar le zice bine.

  • @) DT

    Din pacate, nu aveai cum sa prinzi detalii noi privind relatia unui parinte cu o fiica, cumpararea de pamint si credite aiuritoare de la CEC! Deci, nu era destul ca, in achizitia terenului de la Nana, au fost folositi pe post de slugi personale un consilier prezidential, trimis ca misit, si un procuror DNA, ca sa ancheteze situatia terenului in sine si a vecinatatilor, dar au aparut date noi privind creditul accesat in vederea achizitiei. Scurt spus, in cazul in speta, avem de-a face cu: 1. o supraevaluare a terenului, ca sa acopere creditul, 2. depasirea de peste 2 ori a limitei de creditare a unei persoane fixe, fixata de CEC pentru oamenii obisnuiti la 2, 2 milioane lei, 3. dobinda preferentiala -- neacordata pina acum niciunui client si care, banuiesc, va mai fi utilizata numai daca isi ia si fiica mai mica niste pamint… Acum, sa nu ma luati ca asta s-a dat pe Antena 3, pentru ca poate verifica oricine pe site-ul CEC informatiile privind limitele si dobinzile… Nasol…

  • @) DT

    Ar mai trebui amintit ca: 1. CEC este banca de stat, 2. CEC n-a mai acordat credite pentru achizitia de terenuri din 2008…

  • @ Liviu Antonesei

    Maitre,
    Dca asa stau lucrurile, atuinci aici e cheia de bolta si baza fundamentului temeliei: era inadmisibil ca din 2008 sa nu se mai fi acordat credite pentru achizitia de terenuri. Cineva trtebuia sa rupa pisica in doua. Cum prietenul nostru Mircea Danieluc nu a rupt-o cu totul, a trebuit sa se sacrifice altcineva sa o rupa pana nu mai zice “Pis-pis-pis…”

    Si-apoi, Maitre, n-a spus nemuritorul Sebastian Zapadoiu (vorba lu’ Daca_nu_nu) ca “Statul e Sefu’ “?

  • @Dorin Tudoran
    “Afacerea” prezidentului, prin reprezentanţii lui legali şi legitimi, e nimic pe lîngă ce fac unii dintre “pretinii” săi la Timişoara (oraş drag inimii tale):
    http://www.opiniatimisoarei.ro/exclusiv-pe-cate-case-au-pus-mana-clanurile-de-tigani-din-timisoara-vezi-cate-proprietati-au-familiile-bogate-de-romi-in-mica-viena-carpaci-are-144-de-proprietati-foto/06/11/2013/.

  • @ Vasile Gogea

    Nu-ți face griji, dl Sebastian Lăzăroiu, a.k.a Albă ca Zăpada, a fost desemnat să pună parul pe nelegiuiții aceia: se vor colecta câte un Bentley și 100 de voturi pe f “apropitar” pentru campania electorală a Mișcării Popolare…
    Pe urmă, se privatizează cum trebuie și CFR Marfă.

  • mihai rogobete

    cec mai faci, traiane ?

  • Bercea Planetaru

    @Vasile Gogea
    J’ai meme rencontre des Gagaouzes heureux. Unul din ei — batrin ( batrin dar… cocotat in virful unui stog de fin) — asa cinta: ”Maresale, Maresale,/Dinspre Bug doar deal si vale,/Tu ne iesi cu plinu-n cale,/Noi cu imobiliare/Blocam calea dumitale,/ Cind usi ungem cu vecale/De sar gagiii in mare,/Gagii aprigi la parale si iuti la escaladare.”
    BUG: cu sensul microfonic din engleza. Desigur.

  • @ Bercea Planetaru

    “Săcritare, săcritare/Nu te ține așa de mare/Că ești om precum tot omu’/Și-o să mori uscat ca pomu’ “ (Din folklorul popoarele de peste si dinspre BUG)

  • @ mihai rogobete

    unii accepta doar CEC-uri in alb

  • ş. f.

    Dicitur Homerum caecum fuisse…

  • Ari Ostropel

    @Bercea Planetaru
    ”Ce fai maceti voi, mai gagauzarilor?” dixit adresindu-se unui palc de gazetisti antenari Prezidentul arondat la Cotrocenie. ”Mut fushte, badica Traiane’!” raspunse vesel unul dintre acestia, badea Badea.
    Si, uitea-asa, dialogul dintre dinsii continua in acest ritm sprintar. Badea da, si Voda ba. Gadea da, iar Badea ha,/Dar Ciuvica ce-mi facea?/Lor li se alatura/ Si canta/Din macara/In ungher de mahala./ O cinta pe mindra sa/Bind cu Tapul o cahfea/Si unghiile-si rodea/Pe refren de tralala…

  • Dana(Mara)

    http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/tagma-capuselor-notariale-100362.html
    Pe principiul ” sa traiti bine” si eu cred ca juristii romani au avut grija cind au reglementat activitatea notariala sa obtina venituri substantiale din situatii care nu au legatura strict cu securitatea circuitului civil. Dar mai vedem si exemplul altor tari unde se merge la notar numai daca ai nevoie sa fie opozabile actele respective in strainatate si ai nevoie de apostila. Pentru intern nu este nevoie ca tot actul sa treaca pe la notar. Lucrurile astea le fac avocatii direct, fara a fi nevoie permanent
    de parafele si taxele notarilor. In sistem digitalizat ar fi normal sa putem solicita de la ministerul de interne copia certificatului de nastere -- optional si in engleza de cite ori dorim si sa fie opozabila in tara oricarei institutii. Sotul este si notar in urma unui banal curs care se face aici citeva saptamini, dar poate cumula activitatea de avocat si notar. In Romania se exagereaza cu obligativitatea autentificarilor notariale, este vizibil o lege facuta sa aduca venituri substantiale in conturile notarilor. Si oamenii se conformeaza pentru ca sint obisnuiti sa se caciuleasca. Culmea este ca pe banii tai mai esti si umilit in aceste institutii sugative. Imi aduc aminte ca tinara stagiara avocat trebuia sa stai la coada cu multimea pe coridoarele acelea sinistre de la Cartea Funciara, pe cind “lucratorii notarilor” intrau preferential cu aroganta in fata. Aceste caste au inflorit foarte bine in acest mediu fertil. Juristii au mirosit toate “oportunitatile” -- ne-au aranjat cu cuponiada, au prosperat cu fpp, fps, au ridicat si falimentat banci, fonduri, au inventat fondul proprietatea in care s-au infipt cumparind drepturi litigioase, in afaceri dubioase cu retrocedari aberante in special in Ardeal, sint politicieni care au impresia ca si-au adjudecat in Parlament un fotoliu pe viata pe care il mai lasa si mostenire clonelor, scoliti la facultati tot inventia lor, fabrici de diplome, etc.,etc. Ei sint in tot si in toate, este inflatie de juristi pusi pe capatuiala proprie.

  • @) DT

    Cred ca au inceput sa rupa asa de bine pisica de o va lua aceasta pe urmele Bancorexului… E destul sa-si mai ia famiglia citeva loturi de 2 -- 300 de ha si in alte frumoase regiuni ale patriei…

  • ş.f.

    “A-ac, B-bec, C-cec…” (M.R. Paraschivescu, ALFABETIZARE)

  • Dezideriu Dudas

    @ mihai rogobete # 23

    “De la Carmenco Petrovici incoace, ma cam plictiseam ….“

    ( Din capitolul “Comunicarea divina”…., a operei nationale “Rapirea din Serai”, “scrisa” de Ion Creanga si “portretizata” de Nicolae Grigorescu, parte a comentariului global al lui Nea Rogo aparut mai sus “cu voia lui dom’ Tudoran”…)

  • Pingback: Penthouse-ul & coteţul: strategia de coabitare şi strategia de campanie « voxpublica | Platforma de comentarii, bloguri si opinii REALITATEA.NET()

  • Daca_nu_nu

    @) Dorin Tudoran # 20

    Așa am zis eu oarecândva? Tulai, Doamne, vigilentă mai eram odată…

    @) ALL
    Nu că n-aș mai vrea să fiu vigilentă, dar, cum bine vedeți, Boieri Dumneavoastră, atât de încâlcite pot fi lucrurile pe aice pe la noi, de -- vă rog să mă credeți -- minte de supraom să ai și nu le poți descâlci…

  • ş.f., aproposito de Homer

    N.B. “… caecum fuisse”, -- nu Cecu-l jefuise!

  • Gheorghe Campeanu

    @ ş.f.

    I-in, P-patria, H- Homer
    In patria lui Homer nu numai orbii nu obisnuiau sa bea Pouilly-Fuissé.

  • CECco Angiolieri

    @S.F.
    Dicitur poetam illum caecum fuisse. Ego autem dico tibi: et dormitantem. Vedi infra::
    ( Quandoque bonus dormitat Homerus.)

  • Dana(Mara)

    @Domnule Gogea, halucinanta situatia de la Timisoara. Este incredibil si parca mai socanta este PASIVITATEA oamenilor care accepta ca asa ceva sa se intimple sub ochii lor si aceste anomalii sa capete asemenea proportii.De fapt am ajuns la situatia paradoxala ca daca te revolti pe asemenea subiecte sa pari suspect, vorba aceea prostii mor de grija altora. Dar nu este chiar asa, din gesturi mici se poate normaliza situatia. Desi incerc sa fiu toleranta, tupeului si fraudei i se putea raspunde cu fermitate daca functiona justitia. Poate nu stiati, dar aceste imense averi ale clanurilor de rromi provin nu numai din activitati infractionale in Europa, dar in mare parte din masiva evaziune fiscala. Dotati natural cu simt “comercial, pragmatic” putina lume stie ca clanuri din acestea au capusat si acaparat comertul en-gross din Romania in domeniile de activitate ale fostelor remat-uri si comat-uri mituind masiv conducerea acelor societati comerciale pina le-au pus pe butuci. La nivelul intregii tari au adunat sume enorme care trebuiau spalate prin investitii imobiliare. Apoi in aceasta nebunie a retrocedarilor care dupa parerea mea se face haotic,cind nu au fraudat, falsificind au cumparat drepturi litigioase la sugestiile “avocateilor” pentru ca avocatii erau cu ideile si ei cu banii, fara
    numar. Penibil, un stat slab sufocat de coruptie iar cetatenii umiliti. Dar eu cred ca inca se mai poate face cite ceva daca oamenii protesteaza si dialogheaza.

  • Gedeseu

    @Mara(Dana)
    Ce-ati zice de un Grup pentru Polilog Societal din care sa faca parte (pe linga fantoma Batrinului Brucan, nepotii lui Leonte Rautu si ai lui Leonte Tismaneanu, don Virgilio Magureanu, dona Paula Iacob, monseniorul Balaceanu-Stolnici, Divinul Patapievici sau mereu nobelizabilul Mircea Cartarescu) si Madalin Voicu, Riga Cioaba III, Imparatul Iulian, intemnitatul Mailat, Bercea Mondialu + Primarul Ciuhandu + revolutionarii cu certificate semnate de Ion Ilici Himself? + citiva reprezentanti ai ONG-urilor cu protectia maidanezilor damboviteni? Ceva-ceva tot ar iesi din intilnirile lor bilunare, nu?

  • InimaRea

    Realitatea TV l-a chemat (azi, pe seară) la telefon pe Adrian Vasilescu, consilier al Guvernatorului BNR, să dea nişte lămuriri în legătură cu. A lămurit atît: pînă-n septembrie ac, s-au dat peste 200 de credite de peste 1 mil de euro, de la CEC Bank.
    În timpul declaraţiei, pe burtiera postului apărea informaţia că CEC nu poate da unei persoane fizice mai mult de 800 000 de euro. Atunci, şi informaţia de presă potrivit căreia nu s-au mai dat -- la CEC -- credite pentru agricultură, de 8 ani -- e de acelaşi calibru cu cea de pe burtieră.
    Colac peste pupăză, s-a format o subcomisie senatorială care să investigheze corectitudinea CEC, în relaţia cu Ioana Băsescu, în cazul respectiv.
    Ce-mi părea greu de crezut devine din ce în ce mai uşor de -- adversarii politici şi de moarte ai lui Băsescu sînt idioţi. Culmea e că ne iau pe noi toţi de idioţi, cu informaţii “procesate”. Şi mai culmea e că “presa” intră imedat în joc, aiurind lumea de cap. Supralicitînd idioţenia, zic.
    Or, ameninţarea naţională (devalizarea CEC) vine de la cei peste 200 de milionari îndatoraţi la CEC, printre care şi Ioana Băsescu. Dar şi Elena Udrea, şi Boureanu acela -- şi cîţi alţii. Cică vicele CEC e finul Naşului Mare.
    Astfel că CEC Bank a dat, numai anul acesta, peste 200 de credite neperformante, pe ochi frumoşi, altminteri nu se-nghesuiau atîţia amărîţi de milionari pîrîţi acolo, cînd sînt atîtea bănci cu capital străin în Ro.
    Dar se poate şi aşa: CEC Bank iniţiază o naţionalizare a terenului arabil din Ro, mizînd pe nebonitatea “milionarilor”. Gheţea (dacă aşa-l cheamă pe preşu’ CEC) e patriot, în fond. La fel cu toţi datornicii de luxe ai CEC, care-şi pun pielea-n saramură numai şi numai din dragoste pentru pămîntul strămoşesc.
    PS: Din seria “Sînt idiot căci aşa trebuie”, discursul lui Voiculescu împotriva lui Antonescu, tot de azi. E la fel cu un videoclip de pe Facebook, unde nişte militari africani îi dau un AK, unui urangutan. Gestul final al maimuţei face toate paralele: după ce-i pune pe fugă cu salve pe idioţi, ridică arma triumfător deasupra capului.

  • Viorel Karakulakak

    @CECco Angioliari & Emilio CECchi
    Varanul e pe camp./El are si-o nefasta,/Unsa pe bot cu pasta./O cheama-Antena Trei,/Pazita de catei;/Ura, draguta mea,/Ne torni bromura in cafea/Cand vrei pe Base a-l contra,/Pe Base si pe alti canari,/Cu banda-ti de fictionari,/Mari guralivi/Si mari flOcari/ Caror le iese-un sfaraiac/Din orice coaja de dovleac…

  • Dana(Mara)

    @gedeseu, grupul “se exista” deja, vazind aceste imagini rel="nofollow">
    ideologii ar spune cu respect si compatimire ca Presedintele onest s-a sacrificat facind “munci” pe care domniile lor nu ar putea sa le faca, totul in numele armoniei sociale. Cind vezi aceste imagini te induiosezi, ai un puseu de virilitate “politica” pentru ca nu este asa recunoastem ca sint diferiti, au un acel ceva de vitalitate orientala pe care europenii civilizati si anosti recunosc ca il pierd (glumesc) si atunci cum iti mai vine sa intri ca brinza in ei si sa ii iei la purecat pentru eviziune fiscala?
    In oglindirea personalitatii complexe a Presedintelui, onestitate, darzenie, determinare, etc. a mai aparut astazi un art. in rev. 22.

  • Dana(Mara)
  • OvidiuB

    Cred ca e evident ca din acest caft de zi cu zi dintre USL si dl. Basescu, USL-ul va glisa usor spre un obiectiv cronologic secundar, dar tactic primar -- anume, schimbarea lui Ghetea. Si aici, ma rog, USL e mult spus. Tabara cu epoleti din jurul lui Ponta va trebui sa dea lupta cu tabara lui Ghetea.

    Daca, in rastimp, se mai pot aduna si ceva puncte electorale pe spinarea dlui. Basescu (sau macar abate atentia de la alte subiecte importante si defavorabile puterii), cu atat mai bine.

  • @OvidiuB

    In principiu, cred ca aveti dreptate. Am oarece retineri in privinta detaliilor. De exemplu, nu cred ca doar in echipa dlui Ponta exista tabara cu epoleti. Cred ca, din nenorocire, tabele cu epoleti sufoca toate gruparile. Este probabil si motivul pentru care se incearca aducerea in prim plan a candidaturii unui epolet major -- dl Maior. Poveste vechea….

  • Daca_nu_nu

    „De cine greul se leagă
    Nu-l lasă cu mintea-ntreagă:
    Și de mine s-o legat,
    Multe-am dat pân-am scăpat:
    Am dat boii și teleaga,
    Am dat plugu am dat plugu, am dat grapa,
    (Variantă: vândui oile lu tata!!!) 🙂 🙂 🙂
    Am dat caru cel de fer,
    Numa să mă scap de el…”

    Amu rezitență pân cultură!!!
    🙂 🙂 🙂

  • OvidiuB

    @Dorin Tudoran

    Desigur, tabara cu epoleti este ubicua. Domnul Basescu insusi a fost masculul alfa al acestei tabere pana de curand (intr-un sens amoral, este marele merit al sau). Iar tabara are mereu interesul sa ne ofere “libertatea” de a alege intre mai multi exponenti de-ai sai. C-asa e in democratie.

  • HoratiuD

    @OvividiuB + Dorin Tudoran
    Se pare ca, neavind a alege decit intre Baba Manda si Manda Baba(i.e.intre Blanc Bonnet si Bonnet Blanc), raminem, iarasi si iarasi,in inoptiune tragi-comica sau ne cultivam gradina cu arbori pitici de pe balconul sub care agentii electorali ne cinta periodic serenade. Mai rar si… aubade.

  • Hannah Harper

    Nu e la tema decit tangential, dar poate trece…

    Ma uit, uneori, pe contributors.ro pen’ca sint citiva fanfaroni pe-acolo care ma irita cu tupeul si cu impostura lor, cu mizeria morala combinata cu grandomanie, parsivenie si incultura de cea mai pura esenta. Ma uit pentru ca simt nevoia sa imi actualizez iritarea asta ca sa nu uit de ce e Romania in halul in care e si ca sa imi verific convingerea mai veche ca nimeni, nici macar un Bismark la patrat, ajutat de un Pinochet la cub, nu ar putea sa schimbe in bine asa o natie degenerata la suprafata careia colcaie, netulburat, un strat gros de paraziti in cautare perpetua de sinecuri, o autoproclamata elita compusa din gargaragii la fel de rudimentari ca si populatia care i-a produs si care nu contenesc o secunda fara sa se bage in fata si fara sa se bata cu pumnii in piept ca ei sint intelectuali chiar daca, dincolo de Episcopia Bihor, nu a auzit nici dracu de ei si de operele lor nemuritoare.

    De fapt, v-am scris ca sa va pun o intrebare: de ce o tot trage ala pe Monica Lovinescu in băleguța lui? Au fost prieteni? Au baut impreuna? Si-au botezat copiii reciproc? Ce treaba a avut Monica Lovinescu cu teoria critica a Scolii de la Frankfurt ca sa o tirasca nenorocitul in mocirla asa-zisilor “intelectuali critici” (nu mai zic ca sintagma asta e un rahat pe bat pe care gagiul il tot agita in speranta sa ii faca loc in limba romana, cu aerul ca astia de ii numeste el asa, neomarxistii lui adica, sint un soi de crème de la crème in lumea intelectualilor). Ce treaba a avut Monica Lovinescu cu scriitorul ceh Ivan Klima, cu Madeleine Albright, cu Hannah Arendt, cu Nadejda Mandelştam, cu Bulat Okudjava… ? Ce e delirul asta? De ce nu matura nimeni cu el pe jos -- ma refer la cei cu care chiar a baut si stiu bine cite parale (nu) face, deci de ne-contrazis de ciocoflenderii de la curtea lui -- pentru nesfirsitele mizerii pe care le tot deverseaza in Romania de peste 20 de ani? De ce ii publica maculatura nevrednicul ala de Liiceanu? -- despre care, in cazul in chestiune, tare as vrea sa stiu cu cit a fost cumparat si de cine atunci cind s-a rasucit la 180 de grade…

  • @ Hannah Harper

    Sindromul insecurității cronice: te ascunzi dupa numele altora, ca sa te simti in siguranta. Unii au scris, in repetate randuri, despre acest spectacol jalnic, dar “the show goes on”. Despre rasucirile (reciproce) cu/la 180 de grade nu (mai) am nimic a spune. Se inscrie cineva la cuvant?

  • Gheorghe Campeanu

    @ Dorin Tudoran

    Se poate lua cuvintul in cestiunea ridicata de H Harper fara a mai vorbi/scrie? Altfel ma tem ca risacam sa-l plagiem pe “intelectualul critic” ?

WP Admin