≡ Menu

Ghiolbanismul global

În urmă cu trei zile, prietenul meu Alexandru Petria a publicat textul pe care îmi permit să-l reproduc mai jos:

“Șterg cururile bătrânilor, servesc în restaurante, își rup șalele în construcții, acumulează umilințe ca lacurile barajelor aluviunile. ”La Italia”, ”la Spania”, cum spun, pe unde te aștepți și nu, pentru niște bani pe care nu i-ar obține în țară. Acolo nu-i bagă nimeni în seamă, dacă nu-s disprețuiți pe față. A fost alegerea lor să plece, cum e doar individuală și a celor care au rămas aici. Nu e nimic eroic și altruist, sunt strategii de supraviețuire.

În România te macină lipsa banilor, în exil condiția de străin ce acceptă și cele mai nasoale munci, pe care le refuză localnicii.

În luna concediilor, august, mulți dintre cei plecați, revenind în țară, ai zice că vor să-și răzbune cele îndurate în zile și luni. Îi recunoști fără greș. Aruncă cu bani în dreapta și stânga, se laudă deșănțat, ascunzând cu ce se ocupă de fapt. Rulează tricourile deasupra burților, conduc ca nebunii mașini tari, de multe ori închiriate, cu geamurile lăsate și manelele duduind.

Vor să iasă în evidență, cât mai în evidență, să arate cine sunt ei, desigur după cât îi duce capul. Nu se gândesc sau nu le pasă că așa se simt deranjați cei care au refuzat să-și caute fericirea în alte țări. Și care nu sunt deloc obligați să le accepte tăcuți fanfaronada.

E o avalanșă de ghiolbanism trist, în esență. Mi-e lehamite de lipsa lor de jenă. ”

Hai să întoarcem mănușa pe dos. Pentru a ne amuza, căci de stoparea globalizării ghiolbanismului nu mai poate fi vorba. Deci:

Desen & © - ION BARBU

Desen & © – ION BARBU

Șterg cururile politicienilor care le dau picioare-n cur, servesc dintr-o irepresibilă vocație a servilismului, își rup șalele culegând de pe jos cojile de semințe scuipate de “băieții de băieți”, le ronțăie ca și cum savurează caviar Beluga, acumulează umilințe ca lacurile aluviunile. ”În Centru Vechi”, ”La Mall”, cum spun, pe unde te aștepți și nu, pentru niște firfirici pe care nu i-ar obține în străinătate. În țara lor, nu-i bagă nimeni în seamă, dacă nu-s disprețuiți pe față. A fost alegerea lor să rămână, cum e doar individuală și a celor care au plecat de aici. Nu e nimic eroic, altruist sau patriotic, sunt strategii de supraviețuire.

În exil te macină dorul de ghiolbanism, în România condiția de străin la tine în țară; străin aborigen, care acceptă cele mai nasoale munci, pe care le refuză ”străinii de străini”.

În luna concediilor, august, mulți dintre cei rămași, călătorind în străinătate, ai zice că vor să-și răzbune cele îndurate în zile și luni. Îi recunoști fără greș. Aruncă, în stânga și în dreapta, cu înjurături și flegme de toate felurile, se dau rotunzi în mod patologic, ascunzând cu ce se ocupă de fapt în România profundă. Rulează lanțuri de aur deasupra burților, poartă Rolexuri false și la glezne, conduc nebunește mașini mișto, de multe ori închiriate, cu geamurile lăsate și manelele duduind din Florin Salam.

E o avalanșă de ghiolbanism trist, în esență. Mi-e lehamite de lipsa lor de jenă.”

Desen și © - DION

Desen și © – DION

Sandule, dragă, ghiolbanismul  (atât cel românesc, cât și cel de alte naționalități)  nu este o arteră de circulație cu sens unic. A devenit un sens giratoriu. În mijlocul cercului, ba stai tu, ba stau eu. Amândoi dându-ne înțelepți și conjungându-ne vehement lehamitea.

Eu, unul, m-am plictisit. Tu?

dt_signature2-e1270748737227[1]

  • Pingback: Dorin Tudoran – Ghiolbanismul global | @ntonesei's blog()

  • Lipsă de educaţie, din prigina oligopedagogiei, intelectualitatea lucrând pentru partide, nu pentru Şcoală sau Bibliotecă. Nimeni nu cere Biblioteca Naţională să fie finanţată cât a Franţei, ca să ieşim din înapoiere.

  • Dezideriu Dudas

    De la “niște țărani” la “niște ghiolbani” sau de la “niște chiaburi” la “niște boieri”….., ai minții….După limita Camus extinsă ( revenirea după limita realității închipuite, baraj de foc al pârâului secat al elitelor….) “boieria minții” ( în fapt, “combaterea” ei….) se transformă in “chiaburia minții” ( in fapt, combaterea ei….).
    P.S. Am reținut cu acuitate de la “Muzeul Bucureștilor”, opinia lui Matei Călinescu despre “Epistolar” ref. la “certificatele de geniu”…. Dvs. insă, martorul și mărturisitorul…, mergeți peste „limita status-quo-ului”, dați “certificate de ghiolban”…Mulțumiri !

  • Ai Ki Do

    Nu cred ca se impunea o astfel de replica, forteaza o mare (sper eu) masa de oameni care altminteri se distanteaza de ghiolbanismul de orice fel sa adopte unul din cele doua puncte de vedere opuse prezentate in text….

  • Cele doua puncte de vedere nu sunt opuse, sunt complementare.

  • Rus A.

    Ghiolbanismul este o funcție științifică, totuși, înainte de a fi o consecință și un model viu. Este ceea ce a rămas intact din știința bolșevică a statului exportat ca interlop de mare valoare.Doar ghiolbanismul, ca putere teroristă infinit reproductibilă, și aparent nevinovată, susține acest stat. Restul este rațiune, care nu mai vede alegerea și strategia decât sub specia aleatorului.(Dar nu mai poate spune nimic.) De asemenea interlop, ca statul de pe vatra românească.

  • Andrei Valcoreanu

    Buna ziua. S-a scumpit cutia de Rudotel? “Aruncă, în stânga și în dreapta, cu
    înjurături și flegme de toate felurile, se dau rotunzi în mod patologic,
    ascunzând cu ce se ocupă de fapt în România profundă.”

  • DG Ontelus

    mulțumire// artistului cameraman frangopol/ ție îți suntem recunoscători/ fiindcă ai întrezărit cel dintâi dulceața feminină a andei onesa/ dăruind-o astfel lumii filmului/ în plinătatea frumuseții sale fără cusur/ care și pe fratele soare eclipsează
    blestem// întru pomenirea fratelui s./ persoana care a folosit ori va face asta/ digital printat în vreun alt fel/ sintagme și sensuri create de mine fără a menționa să pățească astfel/ amărăciunea celor morți să îi bântuie fiecare clipă a vieții/ iar suferințele celor bolnavi agresați nedreptățiți de-a lungul timpului/ să le trăiască înmiit cuantic împreună cu aceia uniți rude prieteni cunoștințe dușmani

  • DG Ontelus

    haz de necaz// și ce castel la helsingor/ cu hamlet selfie n-am făcut/ fundaș la raba eto gyor/ trec lângă el și îl salut/ dar mintea beznă mi se face/ într-un tunel norvegian/ iau peste față trei capace/ și-o ard în stil cartezian/ mi-e sufletul tot în finlanda/ la suedezi nu fac rabat/ suntem o focă și-un urs panda/ ieșiți afară la fumat/ cu troli și vulturi mă plimbai/ la bergen am făcut joncțiunea/ astăzi la pol mâine-n serai/ nici nu mai știu care-i ficțiunea/ ofelia și dulcinea/ sunt pururea în amintire/ una mi-a vindecat acneea/ a doua-mi vine peste fire/ eram golanul metafizic/ și fetele mă copleșeau/ puțin alergic și rahitic/ la copenhaga mă tratau/ aici se cam încheie ciorna/ deși cuvinte ar mai fi/ cât încă mai pot ține borna/ probabil mă voi mai hlizi

  • Rus Adrian

    Mulțumită Dlui DGO, care a semnalat videoul de pe you tube înregistart la Muzeul Bucureștilor, ne-a mai trecut un pic plictiseala de banala viață de stat autohton și autarhic mental.Dl Tudoran vorbește acolo doar de societatea civilă, în multiple elemente.Nu vreau să plictisesc, totuși uneori e bine.
    Dar Dl Tudoran este sigur că vorbește despre ceva real, existent, comunicabil. Dar dacă societatea civilă, obsesia dureroasă de sub elementele discutate, și anume românească, de fapt nu există? (Nu din cauza conceptului, deja complicat rău, sau a practicii celor care se revendică de la SC, ci pentru că, neexistând societate (anomie), nici civilul, acoperit sau nu, nu poate exista, ca nucleu social. La limită, asta este statul ghiolbanilor, integral. Excepțiile, unele organizate în ONG, Og-uri etc., existente cândva, care au făcut politica, ba chiar și un președinte, sunt marginalii, renegații unui stat etern. Construit pe baze complet iraționale, de fapt concrescut din spuma societății distruse de decenii bune.Cu ceva aparențe civilizate, de lume, care le dau unora iluzia că acestea nu au fost produse în aceleași laboratoare, sau la confluența unor forțe complet inconștiente, dar irepresibile, totale.Tăcerea aparențelor, și cea practică, ne indică asta.)
    Piața Universității. Stat (post?)-comunist, de fapt avansat hibridizat anume, dar și crescut la voia hazardului ignorant (ca orice hazard)Societate civilă. Nucleul discuțiilor.Extrema, Culianu, Agora, Meridian, diaspora, PAC-ul, intelectualii fomiști sau doar orgolioși, Loviluția mereu posibilă, și în trecut. Viitorul.
    M. Eliade probabil că nu putea nici să nege, nici să-și afirme extrema politico-ideologică,poate că nici nu-l mai interesa (se întâmplă convertiri, cutremure zise sufletești, deși ele sunt spirituale), deci o mică explicație de subtituție i s-a părut constructivă. A cumpărat timp, inclusiv față de IPCulianu, care se leagă de Piața Universității, sistemul moștenit după 89, Regalitatea, știința a ceva ce ne constituie de obicei ființa, mentală, dar și psiho-socială, adică religia, convertirea proiectată absolut scandaloasă (nu ca la Steinhardt), ”Meridian”. Și ocult.Poate că lucrurile sunt mai simple aici.Cetățenia protejează. Și cere loialitate. Deci este o pârghie. Dar una politică, nu teroristă. Rezultă că probabil confluența a fost reală în cazul IPCulianu, dar neașteptată de nimeni, deoarece vorbim de profesioniști. Și atunci rămâne Meridian ca proiecție globală deranjată de câtiva disidenți, convertirea, anti-extrema ca poziție (deranjând) existentă în stat și în două state surpriză. Că nu degeaba acuzația de legionarism adusă Pieței a fost bine fondată, probabil foarte nesemnificativ și reală. Astăzi vedem aceeași confluență, tăgăduită, dar reală și periculoasă foarte. Dincolo de niște turnători de-o viață de la Vatra Românească.Geopolitică actuală.Ireductibilă la un schimb oarecare.
    Piața Universității. Încercarea de reîncălzire, apoi clonarea PAC-ului sub forma USR, acum Rezistența. Manipulări uriașe, dar contra tuturor, non-guvernabilitatea, și distrugerea psiho-mediatică a ultimelor resturi de oamnei care mai gândesc.În fine, invocarea dușmanului extern, Soros,utilizat până acum dpdv financiar și ideologic de acoperire, de către aceleași structuri de stat aflate sub control nemijlocit.De unde rezultă că unii știu ce fac, și o fac în ciuda voinței unor ghiolbani de stat, interlopi stupizi și oficiali.Și le folosesc și banii celor care vor fi făcuți, adică memrii statului, cetățenii, dar și a celor care au vrut să construiască o societate civilă. Orientată, cu hibe poate, detestabila uneori, sigur, dar totuși țintind libertatea. Aiasta nu se poate. Einverstanden, mes amis trop russes, car trop pures et naturels.
    Revoluția Franceză, Tocqueville. Lecția sa era că revoluționarii instigați, crescuți de enciclopediști, apoi provocată de burghezia plină de intelectuali fără sens socio-economic, nu cunoșteau statul, admnistrația, justitția.Rezultatul a fost un stat monstru, dar și teroarea sublimată în război.Până la trădarea intelectualilor, din motive diverse, a fost ignoranța lor practică extraordinară. Și România este pradă aceleași dispoziții mentale, schizofrenice. Ori nu știi mai nimic teorie si sociologie și filsofie politică și drept, dar știi literatură, istorie, filosofie clasică, etc., și ești ofuscat că intelectualii sunt marginalizați cu tot cu adevărul lor. Ori știi câte ceva din astea, dar nu ai apartenențe locale. Ești cosmopolit dinainte de naștere, apoi IT, sociolog cantitativist, maestru al opiniilor patriei fără cetățeni. Și între se bagă niște interlopi, și ca atitudine-comportament, acțiune ilegală mereu (nu angajamentul, și nu non- respectarea legilor țării face în sine și continuu din 48, dacă nu 38, politția politică deosebit de eficientă?), , și ca educație făcută la fără frecvență, rebuturi sociale clar și fără echivoc, cu tare familiale moștenite și utilizabile pentru un salariu baban,interlopi care circulă prin stat, acoperiți sau nu, ofivciali sau nu, fantome sau nu. Și care înjură, scuipă și sunt la fel ca toate specimenele de care Homo Sovieticus însuși se poate jena liniștit. Că nu mai luptă profesionist!
    Fanatismul și trădarea intelectualilor se explică întâi prin ignoranță, apoi prin presiunea constantă la care supuși conștient sau fără voie, dar la fel de eficient, în fine se găsește prin arhive.
    De la Emil Constantinescu la K Johannis, practico-inertul administrativ, infiltrat de organe ca potențial terorist oricând capabil de irumpere, coloana a 5 a, statul hibrid român nu a fost reformat, ci îngrășat. Cu cele mai bune exemplare ale unei potențiale societăți civile.Și astfel distruse ca pericol pentru stat.
    Viitor?Societatea civilă mondială. Sper imperialistă.

  • DG Ontelus

    dezirabil// dacă ar fi să mă întrebe cineva/ măi onțeluș dan gabriel ce-ți dorești tu mai mult și mai mult/ de la viața asta de la lumea asta/ i-aș răspunde aceluia ori aceleia cu o ‘străină gură’/ pe care toată existența mea conștientă a căutat/ să și-o aproprieze fără a deznădăjdui niciodată în această privință/ dându-mi încă o dată seama ce dar binecuvântat mi s-a dat/ i-aș spune deci că sper ca măcar una-două persoane să zică ‘Dumnezeu să-l ierte’/ în intervalul de patruzeci de zile dintre moartea mea și judecata particulară/ atât îmi doresc după ce am înțeles deșertăciunea lumii

  • DG Ontelus

    catrenul canava// era expert unei vorbiri în dodii/ superbă artă care nu se-nvață/ testa savoarea unei rodii/ tocmind mercurial în viață

  • DG Ontelus

    stare de fapt// pentru că banii nu au miros,/ pentru a ține ocupată mintea oamenilor,/ soluția inteligentă este războiul cultural: ,,încurcă-i, drace, că și mie-mi placeˮ/ conflictul etichetărilor și al simbolurilor este în toi,/ simbioza șmecher-fraier, entitate parazită-entitate neparazită, călău-victimă/ e la cote maxime și capitalul sporește etc./ a gestiona șapte miliarde și jumătate de corpuri însuflețite nu e ușor,/ dar sunt băieți deștepți și fete deștepte care le știu cu/ endomorfinele, adrenalina, dopamina, serotonina etc./ DSM-ul trebuie să fie updatat, cinci-ul e depășit and so on

  • DG Ontelus

    siesta// era așa de liber tipul/ și se distra așa mișto/ că deși toți îl luau cu rip-ul/ el le cânta gilbert bécaud/ o mai dădea și cu pink floyd/ cu beatles și tangerine dream/ de la black sabbath ‘paranoid’/ și încheia cu puțin cream/ îi știți playlist-ul ce-odisee/ potop de sunete-n urechi/ vedea palate și bordeie/ dar distingea-ntre nou și vechi

  • DG Ontelus

    îndemn// când ai fost hărăzit cu darul simbolizării postreflexive/ având drept trist pandant o simțire scandinavă/ mulțumești Creatorului dacă nu doar sesizezi intelectualicește/ zădărnicia urii/ ci reușești să o sublimezi chiar și atunci când este îndreptată împotrivă-ți/ cât despre ravagiile indiferenței/ bietul harvey ce bântuie zilele acestea prin minunatul texas este copil de țâță/ încât rogu-vă de nu puteți iubi lucru de înțeles/ măcar să nu urâți și să nu fiți indiferenți/ mare lucru poate că nu se va schimba/ dar măcar nu vom mai fi atât de nefericiți și depresivi/ vă mulțumesc pentru atenție

  • DG Ontelus

    actul scrierii// când eva nu îi deturna voința adam scria/ unii ziceau că și asta era o formă de regret pentru izgonirea din puritate/ dar era un punct de vedere hazardat/ fiindcă stările sufletești exprimate prin cuvinte scrijelite/ nu prea aveau multe în comun cu armonia paradisiacă/ în mod oficial i s-a atras atenția făptuitorului de litere că nu doar adam/ ci și eva scrie și pe bună dreptate/ căci solidaritatea la bine și la rău vizează cam tot ceea ce/ se întâmplă ori s-ar putea întâmpla destinul celor doi este comun/ faptele imprescriptibile doar pedeapsa e individualizată/ oameni fiind amândoi adam și eva au/ conștiință gândire rațională simțul responsabilității și al onoarei/ iată cum și scrisul îi unește pe cei doi/ unii ar zice nefericiți dar scrijelitorul apreciază drept abuzivă neconformă/ o asemenea caracterizare pur și simplu cetățenii adam și eva/ sunt două ființe libere care își clădesc viitorul fără prejudecăți/ fără pernicioase obscurantisme/ scrisul constituind un dezirabil mod de relaxare/ de petrecere instructivă și educativă a timpului liber/ obiectează cineva abțineri se aprobă/ sunetul inconfundabil al mării se auzea departe

  • DG Ontelus

    Costi Rogozanu este un absolvent de Filologie care a devenit în ultimii ani o voce credibilă a zonei de stânga din societatea civilă. Acest intelectual este un bun seismograf al derapajelor establishmentului politic-economic-mediatic-cultural. Un caz paradigmatic pentru plusurile și minusurile pe care un crez ideologic asumat le aduce cu sine în dezbaterea de tip democratic. Rezonez de cele mai multe ori cu opiniile sale, exprimate pe platforma voxpublica ori la Realitatea TV, deși atunci când este ireverențios cu unii străluciți reprezentanți publici ai dreptei, intelectuali ca și el, realizez că tot melancolia este soluția hermeneutică și existențială.

  • DG Ontelus

    confortul haitei// și ce bine e în haită/ e lovit unul de-al nostru pac sărim și-i dăm la cap dușmanului/ dacă vrei chestii în viață-i musai să ai o anumită obediență/ sentimentul apartenenței ‘nu putem reuși decât împreună’/ pune botul la cauze nobile și apără interesele celor slabi/ n-ai învățat nimic din istorie o s-o-ncurci și tu la un moment dat/ afirmă-te declară-ți convingerile fă lobby/ ce crezi că alții stau își apără toți interesele în haite găști și alte grupuri și grupuscule/ prietenie solidaritate valori adevărate altfel unde-o s-ajungă lumea asta/ mamă cât de pătruns era de ceea ce spunea simțeam că va muta munții din loc sau/ măcar grămada aia de gunoi lăsată aiurea de niște nesimțiți/ undeva la margine de lume un cutremur/ chestii de geologi și paparazzisme/ ultima apariție taylor swift a ajuns la o sută douăzeci de milioane vizualizări youtube/ ce bine mă simt în noua lume eu sunt omul nou/ și-acest poem ți-l fac cadou/ nici nu îmi place cu argou/ păcatele îmi sunt lasou/ statul dă gratis un trusou/ în depărtare un ecou/ fie că-i vacă fie că-i bou/ c-un zâmbet larg îi răspund ‘hello’

  • DG Ontelus

    recunoaștere// grație – grazie grațiilor – organizațiilor oculte interne și internaționale/ cărora le aparțin ‘ei s-au demascat’ am reușit editarea operelor mele complete/ cărți articole texte internautice/ într-o sută de volume de o mie de pagini fiecare/ ediție critică îngrijită în limba română de un colectiv al academiei române/ uniunii scriitorilor și aia și ailaltă catedrelor de literatura română/ de la facultățile de litere din bucurești iași cluj timișoara/ în total cincizeci de cercetători științifici profesori universitari academicieni/ și prin rețelele underground pomenite sunt editat prin traduceri/ efectuate de către somități în materie de un consorțiu al celor mai mari edituri din/ statele unite canada marea britanie germania franța italia spania portugalia israel/ rusia china japonia india brazilia africa de sud turcia arabia saudită/ urmând ca la viitoarea reuniune g20 precum și a adunării generale a onu/ să se hotărască prin decizie internațională unanimă faptul că sunt entitate intangibilă/ a patrimoniului natural și cultural universal drept care voi fi recompensat/ prin obținerea statutului de președinte de onoare al unesco/ recunoscându-mi-se astfel meritele unice excepționale la afirmarea umanității/ precum și la evidențierea mutației antropologice pe care o traversează omenirea

  • DG Ontelus

    ea era o fată frumoasă/ tremura privindu-se în oglindă/ îi era și frică dar îi și plăcea să se știe privită/ intuia ce stări și gânduri inducea în aceia cu care interacționa/ dar încerca să nu iasă neapărat în evidență/ își făcea gânduri în legătură cu viitorul său/ fiindcă vedea peste tot în jur cât de mult preț se pune/ pe aspectul fizic dar nu voia deloc în ce-o privește/ să dea curs unei asemenea evoluții ușuratice în viață/ spera să reușească exclusiv pe baza calităților sale intelectuale și de voință/ ce să se facă totuși cu porcii aștia de bărbați care o hărțuiau/ mai mult sau mai puțin subtil și chiar cu femeile care în față o admirau dar știa/ că într-ascuns o invidiau și o bârfeau în fel și chip/ of ce greu este să fii frumoasă

  • DG Ontelus

    libertarianul// avea o doxă colosală/ și un limbaj voit abscons/ dar perspectiva mai nasoală/ era că mirosea a sconcs/ între sofisme și-apoftegme/ trăgea balonu-n bălării/ obișnuit cu mied și flegme/ făcea cu dughin sforării

  • DG Ontelus

    după treizeci și patru de ani// demonii dostoievskieni/ șchioapa maria timofeevna/ fascinantele lizaveta nikolaevna și daria pavlovna/ sărmana matrioșa/ guvernatorul von lembke și soția sa depășiți de evenimente/ iluziile intelectualului stepan trofimovici și nihilismul fiului piotr stepanovici/ moșiereasa varvara petrovna și fiul malefic-ambiguu nikolai vsevolodovici/ ateul exaltat kirillov/ trădătorul sacrificat pentru cauză șatov/ cinicul ideolog șigaliev/ criminalul fedka/ călugărul tihon

  • DG Ontelus

    reglaje fine// datorită avantajelor dreptului internațional și relațiilor internaționale/ am primit oferte de la zece universități prestigioase pentru studii postuniversitare/ în biofizica stărilor de melancolie/ abordarea sistemică a gândacului de colorado/ exegeza comparată a nimicului de munte și a nimicului de câmpie/ spectroscopia mârlăniei/ istoria indeterminării a incompletitudinii și a ambiguității/ anatomofiziopatologia stărilor modificate ale conștiinței/ paradigme astrofizice și astrologice în studiul vârfului de ac/ cibercultura virușilor din evul mediu întunecat/ mărimi scalare și vectoriale ale dorului/ aspecte geomorfologice ale ambalajelor produselor artistice/ conducătorii școlilor doctorale de la yale princeton oxford beijing ierusalim/ uppsala sidney toronto bruxelles johannesburg/ mă asigură în scrisorile lor de recomandare că îmi voi putea alege/ perioada de ședere ca visiting scholar după consumarea stagiului/ pentru care am fost nominalizat universitățile amintite/ fiind onorate să mă număr printre invitații lor mai studiez problema/ alo ofițerii acoperiți oamenii în șorțuri și șorțulețe/ iar ați uitat să-i dați tratamentul acelui pacient/ nici pharma nu mai e ce era odată

  • DG Ontelus

    tăciune// poate părea frazare goală blânde cuvinte autiste/ semne tăcute aruncate privirilor celor mai triste/ însă stihia nu-ncetează încrâncenarea-i fără leac/ cu-atât mai suprarealistă cu cât de plumb e acest veac/ e-o pâlpâire fără nume ce-nvăluie discret pământul/ și sufletul preschimbă-n lavă răcire-nceată fiind cuvântul/ sunt suferinți ce se exprimă calm protejate de neant/ lumină tristă-n dar senină de inefabil jar desant

  • AdiR

    Frumoasa oglindire, si utila. Mult mai utila decat cea a domnilor care nu par ca nu sunt la fel ca domnii, se poarta ca ei, au atitudinea lor, nu-i urmaresc niciodata pe acestia, nici cu program, nici fara program, sau plan extrem de decent, politicos, nu indraznesc sa ii ameninte, santajeze, nu se gandesc niciodata sistematic sa ii invete pe ceilalti domni ce fragil este psihicul celor care si-ar da viata pentru ca domnii sa poata fi mandri de cetatenia, apartenenta, destinul lor. Ba dimpotriva. Propriul acestor domni este altruismul, intrajutorarea, mai ales a celor aflati in nevoia pe care doar ei o observa cu o acuratete de om de stiinta, caci nu o vor provoca niciodata, caracteristica lor este onoarea de a servi ca niste domni. Acesti domni nu se ocupa cu lucruri murdare, nu ii folosesc pe altii, domni sau fiinte comune,nu fura, nu injura, nici cand simt altii nevoia sa ii aprecieze la justa lor valoare, nu omoara nici mustele atrase de altii, nu se parfumeaza sa fie mirositi de dupa primul colt de birouri, nu asculta manele, de multe ori nu apreciaza macar folclorul, care tot devine un fals ingrijorator, acesti domni nici macar nu fac politica. Iar daca exprima o parere, politica,o fac doar pentru a face placere celorlalti domni. Si deci sunt mereu in opozitie fata de putere, care este mereu corupta, o curva de nenumit, ba chiar tot ei se considera indreptatiti si chiar obligati moral sa constituie unica opozitie valabila, unicul sprijin al statului inaintasilor domnilor si taranilor care nu devenisera vulgar-ghiolbani. Deci gandsc pe termen mediu, de vieti reintregite, desi uneori cam de necrezut.
    Da, acesti domni care oglindesc frumusetea cumva studiata a attitudinii gentlemenului, ba chiar o retuseaza uneori, pozand cu modestie, acesti domni ar fi trebuit scosi in evidenta mai mult, laudati mai mult, recompensati mai mult de o societate plina de ghiolbani. Singura parte proasta, defectul ascuns din geneza domniei lor este ca au prostul obicei sa apeleze la cei care nu sunt domni pentru a arbitra intre ei si ceilalti domni. Si alegerile rational-autentice nu le ajung, apeleaza cu gratie grabita si la referendumuri irefutabile, numai bune pentru ca non-domnii sa isi vada mai bine precaritatea social-culturala, lipsa de maniere, incredibila lor libertate inchipuita, vizibila pe toate gardurile, si sa ajunga sa ii urasca cu metoda pe domni, ceilalti. Despre care nu putem vorbi, ca nu mai poti sti de fapt daca nu au devenit intre timp domni ca toti domnii. Amintiti aici ca o grea, uneori falsa impresie..

  • AdiR

    Nimic nu este mai global decat ceea ce apara localul.Adica particularul neaos. Se vede bine zilele astea, cand un judokan (ca fostul baiat de 2si-un sfert, vicar al lui Popoviciu, sau ca alti baeti lucratori la filaje), purtator de cuvant (candva al guvernului,exact ca alt baiat decorat care iubea oamenii care asculta manele, si asta l-a costat functia de purtator, ca vorbele le-a traficat ulterior ca europarlamentar model) i-a nelinistit brusc pe toti cei care voiau sa uite ce spunea deunazi un anume colonel Dragomir. Coincidenta de nume cu alt colonel Dragomir, sarea si piperul varsat al operatiunii rapirea intai in Irak, si apoi din Romania.
    S-au speriat rau proteguitorii patriei apriori. Mai ales cand au vazut cat de putini sunt cei care au inteles ceva din virtutea militara a acestui colonel.Mai bine susanele, decat sa pateasca si el ce a patit fostul consul al patriei la Singapore.
    Deci ghiolbanismul profita patriei mai mult decat virtutea. Chiar si cea militara. Asta este foarte bine. Sper sa fie si mai bine, si mai sus. Sau jos, ca e totuna.

  • DG Ontelus

    misiunea sa era precisă/ deci să troleze la exasperare/ iar garanția neprescrisă/ s-observe toți cum că nimic nu are

  • DG Ontelus

    gândind cu voce tare// dacă nu am mai gândi în termeni de ruptură separație/ nici fizic nici metafizic/ sufletul și trupul alcătuiesc o unitate/ parte a umanității/ parte a vieții/ parte a cosmosului/ parte a creației dumnezeiești/ răspunderea există indiferent de ce credem noi/ la fel libertatea/ ceea ce pare nedrept la un nivel e parte/ a unui mister parțial cognoscibil/ a trăi sub semnul definitivului/ induce tragic nefericire însingurare/ ispășim vini cunoscute și necunoscute/ deși asta e ceva scandalos/ fiecare suportă și suferă în felul său/ cu intensități specifice/ dar se întâmplă măcar uneori ca lucrul perceput ca alb/ să se dovedească nu neapărat negru/ dar cel puțin gri acel gri-șobolan cum e de fapt umanul/ în esența nimicniciei sale/ parțial sublimată prin iluziile creației posterității/ gloriei notorietății/ altfel nimic nu e întâmplător/ deși pare cel mai adesea

  • DG Ontelus

    în concluzie// ținând cont de coeficientul de ficționalizare din cunoaștere/ și de ficțiune din realitate/ reiese un continuum subiect cunoscător-obiect cunoscut/ o continuitate între viața conștientă și natura terestră & cosmică/ iar convergența planurilor enunțate implică reciprocă influență/ lucru firesc fiindcă subiectul și obiectul conștiința și cosmosul/ sunt părți componente ale creației dumnezeiești/ în viziunea credincioșilor printre care mă aflu/ deși nevrednic de cele primite de la Creator/ agnosticii nu știu ce să creadă intuiesc că vizibilul nu acoperă întregul real/ dar nu acceptă ori sunt indeciși în legătură cu invizibilul/ și dincolo de separarea credincioși-agnostici/ dacă putem numi răul din noi și să ne percepem vina pentru el/ iar nu să cedăm instinctului de a-l acuza pe celălalt pentru rău/ rămânem vii autentici dacă nu reificarea și egoismul ne vor covârși ireversibil

  • DG Ontelus

    ziua educației// pe bună dreptate s-a instituit ziua mondială a educației/ marcată în fiecare an pe cinci octombrie/ educația împreună cu munca și distracția constituie trei activități esențiale pentru om/ și pentru că se gândește în șabloane prejudecăți de regulă/ insist asupra educației neinstituționalizate adică a autoeducației/ realitate sinonimă în bună măsură conștiinței/ care evident că nu se reduce la timpul petrecut în școală și universitate/ ci e reperul umanității omului al rezistenței în fața/ mistificării ipocriziei reificării manipulării smintelii/ devii educat când realizezi că autenticitatea e deasupra vanității orgoliului mândriei/ până când nu interiorizezi asta ești doar instruit nu și educat

  • DG Ontelus

    marcus aurelius// și ce deșertăciune văd/ ce duhuri puturoase/ în suflete fac doar prăpăd/ la urmă-ți rămân oase/ dacă te bucuri în ăst veac/ mustind de stricăciune/ te-nțeapă îngerul c-un ac/ să vezi ce urâciune/ nu te-avânta peste cât poți/ ignoră concurența/ ei vor ajunge la roboți/ te-oi pune cu demența/ privește cerul liniștit/ lumina te pătrundă/ trăiește cum c-ai fi murit/ iar veacul e-o secundă

  • DG Ontelus

    homo sapiens sapiens// imprevizibilul trona/ nu mai știai nimic/ cu ciberspațiu ori drona/ treceau mutări în plic/ și fiecare răspundea/ comenzilor de sus/ comunica socializa/ dar tot era supus/ iluzii-amare își făceau/ cu prieteni și colegi/ iar de vrăjmași mereu uitau/ dar poți să-i înțelegi/ cum să accepți să evadezi/ din zona de confort/ te prăbușești de nu te vezi/ nedând lumii raport/ și-așa minciuna continua/ cu brave contingente/ iar ignoranța tot sporea/ în noi compartimente/ și nimeni nu putea opri/ a lumii catastrofă/ doar marginal puteai rosti/ durerea într-o strofă/ atâția oameni se pierdeau/ și-un flux de energii/ păcatele ne conduceau/ în iadului bolgii

  • DG Ontelus

    lider de conștiință// era frumoasă o știa/ și-un caracter asemeni/ succesul său se datora/ sieși dar și-unor semeni/ muncise mult strângea din dinți/ de jertfă nopți și zile/ era datoare la părinți/ avea reacții-abile/ căci într-o lume de bărbați/ femeia merituoasă/ lasă în urmă iritați/ mărunți inși cu angoasă/ avea un crez l-urma firesc/ stârnind doar încântare/ pe cei care nu reușesc/ îi durea cel mai tare/ fiind persoană cum rar sunt/ își continua misiunea/ astfel de oameni pe pământ/ pot întrupa minunea

Next post:

Previous post:

WP Admin